Ország-világ

2021.10.27. 07:32

Szeptember óta hívható a karantén utáni konzultációs vonal

Szeptember 6-án, a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat kezdeményezésére indult el a karantén utáni konzultációs vonal, amelyet ingyen hívhat bárki, akinek segítségre, vagy tanácsra van szüksége. Az eddigi adatok azt mutatják, hogy az embereknek szükségük van a szolgáltatásra, hiszen a konzultációs vonal a koronavírus-fertőzés, illetve annak jelenléte miatt elrendelt karantén mentálhigiéniára gyakorolt káros hatásainak enyhítését célozza.

Forrás: Illusztráció / Shutterstock

Fotó: Shutterstock

A karantén utáni konzultációs vonal hívása mindazok számára ajánlott, akik a koronavírus-fertőzés, vagy az annak következtében kialakult helyzetben úgy érzik, segítségre van szükségük. Az ingyenesen hívható zöld szám a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat részéről egy támogató, tanácsadási szolgáltatás, ami elsősorban a gyermekek, a fiatalok, szülők és pedagógusok mentális nehézségeinek enyhítésére, kezelésére szolgál. A programról korábban minden iskolaigazgató tájékoztatást kapott – írja a Magyar Nemzet.

Köztudott, hogy koronavírus-fertőzés, illetve annak jelenléte miatt elrendelt karantén számos káros hatása sokak mentálhigiénés állapotára kihatott. Az eddigi adatok alapján a zöldszámot hívók arányának tartalmi megoszlása azt mutatja, hogy

a szülők és a fiatal felnőttek főként akut stresszreakció, illetve krízishelyzet következtében kialakuló szorongás, lehangoltság miatt hívták a konzultációs vonalat.

Emellett az iskolába járást veszélyeztető szorongásos tünetek, a szociális kapcsolatok beszűkülése ehhez kapcsolódó önértékelési nehézségek; a megszokott, régi életritmus visszaállítása és a visszailleszkedés nehézsége; illetve tanulástechnikai nehézségek és a felzárkózás segítése miatt tárcsázták a zöld számot. A pedagógusok, szülők eddig főként érdeklődés, tájékozódás miatt telefonáltak, információkat kérve arról, hogy milyen esetekben hívható a zöld szám.

A konzultációs vonal 2021. szeptember 6-án, 17 órakor kezdett működni és

minden hétköznap (hétfőtől péntekig) 9 és 19 óra között hívható.

A hívások elsődleges kezelését meghatározott beosztás szerint öt pszichológus kezeli, a tanácsadás hátterét pedig két vezető biztosítja. A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat tájékoztatási szerint a konzultációs, tanácsadói vonalat eddig kilencven százalékban szülők, öt százalékban fiatal felnőttek és további öt százalékban érdeklődő, tájékozódó pedagógusok keresték.

A szakszolgálat az ingyenesen hívható vonal működését háromféle konzultációs, telefonos támogató tevékenység köré építették ki.

  • A segítő, támogató beszélgetések három-négy alkalmas beszélgetést jelentenek pszichológussal, aki a nehézséget okozó élethelyzetben segíti a problémától való eltávolodást, az érzelmek tisztázását és a gondok leküzdéshez szükséges személyes erőforrások feltárását.
  • A pszichoedukáció részeként pszichés állapotokkal, jelenségekkel kapcsolatos felvilágosítás történik: az érdeklődő felteheti kérdéseit saját és mások lelki állapotával kapcsolatban.
  • A harmadik terület a pedagógiai kérdésekkel kapcsolatos tanácsadás, illetve konzultáció, amely a tanulással, a tanítással kapcsolatos pedagógiai kérdésekről történő beszélgetést öleli fel.
  • Az ingyenesen hívható zöld vonal munkatársai várják minden olyan személy telefonhívását, akik segítségre, vagy támogatásra szorulnak a koronavírus-járvány okozta nehéz időszak következtében.

    A koronavírussal kapcsolatban ingyenesen hívható zöld számok: 06-80-277-455 és 06-80-277-456.

    Borítókép: Illusztrációfotó

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!