2009.08.18. 13:49
Titkos vizsgálat zajlott Ferihegyen
A Budapest Airportnál zajló céges változások, a jelentős ráfordítással végrehajtott fejlesztések máris meghozták az első eredményeket: az ASQ nevű nemzetközi, titkos vizsgálat szerint az építkezés ellenére mind a nyaralók, mind az üzleti utazók elégedettek a Ferihegyi repülőtér szolgáltatásaival.
Mindez nem utolsósorban azért fontos, mert ha a reptéri szolgáltatások átlaga az 5-ös skálájú osztályozási listán két egymást követő negyedévben 3,5 pont alá esne, súlyos büntetéseket kellene fizetnie a Budapest Airport-nak. A repülőtér működésének minőségi mutatóit három szempont alapján is elemzik – egymástól függetlenül – a vizsgálattal megbízott külföldi marketing cégek, méghozzá részben az ún."mystery customer" vagyis titkos utazó módszerrel, valamint egy-egy találomra kiválasztott járat üzleti- és turista célú utasainak kikérdezése alapján.
Az összesített felmérés adataiból kiderül, hogy a ferihegyi 2-es terminálon zajló jelentős méretű építkezés (a SkyCourt – Égi Udvar 200 millió eurós beruházása) ellenére nem hogy romlott, hanem bizonyos területeken még javult is a szolgáltatás megítélése. Az ún. ASQ (Airport Service Quality) felmérés szerint érezhetően javult az elmúlt években például a biztonsági ellenőrzés hatékonysága és a biztonsági személyzet udvariassága is.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!