2023.02.25. 18:40
Így néz ki egy ízléses, magyar Instagram-lakás
Az Instagram-lakás kifejezés valójában szakzsargon. Olyan ízléses és jól megfotózott lakást takar, amilyenre fölkapják fejüket az emberek.
Egy Instagram-lakás legfontosabb jellemzője, hogy már fotókon is elképesztően látványos. Pont olyan hatást kelt a szemlélőben, mint az internetről, főleg az Instagram lakberendezési szekciójából ránk mosolygó letisztult dizájnotthonok. Az ilyen lakás azonnal magával ragad: „meglátni és megszeretni”, ez a lényege. Aztán az ember addig-addig nézegeti és gyönyörködik benne, hogy a végén ténylegesen meg akarja szerezni. Épp azt, vagy egy hasonlót...
Legyen kívánatos a lakás, minél kisebb költséggel. Jól ismerik ezt a pszichológiai mechanizmust az úgynevezett home staginggel szakemberek, akiknek a jelenlegi ingatlanpiaci helyzet egyre több feladatot ad. Csodákra képesek. A munka amit elvégeznek nem ugyanaz, mint a lakberendezés. Küldetésük lényege, hogy az eladásra vagy kiadásra való professzionális felkészítés során minél szélesebb célcsoportnak tetsző enteriőrt alakítsanak ki, méghozzá minél költséghatékonyabban, szem előtt tartva a megtérülést.
Az Instagram-lakás legjobb trükkjei közé tartozik, hogy a kevesebb több elve alapján neutrális színeket használnak. Abszolút hódít a „no colour” trend, azaz kerülik az élénk, erős színeket az enteriőrökben. Szinte kizárólag a neutrális palettáról (fehér, fekete, szürke, bézs és a semleges fatextúrák) válogatnak a tervezők.
A pénztárcakímélő megoldások is a legjobb trükkök közé tartoznak, például ha a lakástulajdonosnak megtetszik egy drágább dizájner bútordarab, nem kell lemondania róla, készítse el! Rengeteg TikTok- és Instagram-videót találni már saját kivitelezésű vagy dizájnolású kisbútorokról.
A harmadik legjobb trükk, hogy a dizájnbútorból néhány darab elég, nem kell sok. Megfelelő stílus és arányérzékkel elég egy-két dizájndarabot beszerezni, a többit válasszuk az elérhető árú bútorok közül. Így a komplett enteriőrben mégis prémium hatást érhetünk el.