Tündöklés és bukás – 5. rész

2023.08.07. 07:11

A baloldali médiabirodalom tulajdonosa jól keresett a választásokon

A Magyar Nemzet cikksorozatának 5. részéből kiderül, hogy amíg önkéntesek ezrei ingyen kampányoltak, a baloldali médiabirodalom tulajdonosa a vereség évében is több tízmilliós nyereséggel zárt.

MW

Márki-Zay Péter, hat ellenzéki párt közös miniszterelnök-jelöltje (b4), Karácsony Gergely főpolgármester (j2), valamint képviselőjelöltek: Tordai Bence (Párbeszéd), Vajda Zoltán (MSZP), Hadházy Ákos (Momentum és Mindenki Magyarországa Mozgalom), Hajnal Miklós (Momentum), Szabó Tímea (Párbeszéd), Csárdi Antal (LMP) és Jámbor András (Párbeszéd) az Egységben Magyarországért kampányzáró rendezvényén Budapesten, a Madách téren 2022. április 2-án

Forrás: MTI

Fotó: Koszticsák Szilárd

2021 őszén több hír is szólt arról, hogy a baloldali előválasztás tízezer aktivista önkéntes és ingyenes munkájával valósult meg. Sokan időt és pénzt nem kímélve dolgoztak tehát a hatpárti összefogás kampányán. Ám vannak, akik évek óta nagyon jól keresnek a baloldal bukott választásain

emeli ki a lap.

Így van ezzel a baloldali médiabirodalom, a 2019-ben elindított EzaLényeg-csoport tulajdonosa, ifjabb Páva Zoltán is. A lejárató oldalakat kiadó Oraculum 2020 Kft. rögtön az indulás, a baloldal számára országos tekintetben vesztes önkormányzati választás évében 21,7 millió forint adózott eredményről adott számot. 2020-ban rekordmértékű, 52 millió forintos adózott nyereségre tettek szert, amelyet egy gyengébb év követett, valamivel több mint 2,5 millió forintos adózás utáni profittal. 

Végül 2022-ben, a baloldal számára bukott kampányévben újra megerősödött, és 25,6 millió forintos adózott nyereségre tett szert a Páva-vállalkozás.

Nem volt ezzel egyedül. Korábban, a céges beszámolók nyilvánosságra kerülését követően a Magyar Nemzet cikksorozatban mutatta be, hogy sok balliberális elemzőcég, közvélemény-kutató, médium és tanácsadó valójában jól járt a 2022-es vesztes választás évében. 

Az MSZP-közeli Hírklikk csaknem tízszeresére növelte profitját, a balliberális HVG kiadója csaknem félmilliárdos profittal zárt tavaly, Varga Zoltán médiatulajdonos 2,5 milliárdos osztalékot vett ki a Brüsszel által is finanszírozott Central Médiacsoportból, a részben szintén az Európai Bizottság által fenntartott 444.hu elérte az egymilliárdos árbevételt.

Emellett nőtt a Medián árbevétele is, miközben egy másik közvélemény-kutató, a Závecz Research nettó árbevétele éves alapon 31 százalékkal emelkedett. A listát még hosszan lehetne folytatni. 

Ebbe a sorba illeszkedik tehát az EzaLényeg-médiabirodalom is. A 2022-es kampányév rendkívül jövedelmezőnek bizonyult a kiadó, az Oraculum 2020 Kft. számára, ugyanis éves összevetésben csaknem megháromszorozták amúgy sem alacsony bevételeiket. A 2021-es 667,1 millióhoz képest tavaly a nettó 1,8 milliárdot is meghaladták az EzaLényeg kiadójának értékesítésből származó bevételei. A Nemzeti Információs Központ tájékoztatása szerint ezzel az összeggel nagyjából azonos nagyságrendű utalások érkeztek Páva cégéhez az amerikai Action for Democracytól, és a vele azonos célokkal működő svájci alapítványtól. Mindezt úgy érték el, hogy mindösszesen két munkavállaló dolgozott a cégnél, egy munkavállalóra tehát nagyjából 900 millió forintnyi bevétel jutott. 

A Magyar Nemzet már korábban beszámolt arról, hogy Páva Zoltán nem volt szűkmarkú magával, a profitnál nagyobb összeget, 28 millió forintot hagyott jóvá osztalékként. Ifjabb Páva emellett ügyvezetője a 2020 őszén alapított EagleEye-Marketing Kft.-nek, amely folyamatosan kap megbízásokat a Demokratikus Koalíció parlamenti frakciójától.  

Jó eredményt ért el emellett az MPSP Consulting is, amelynek tulajdonosa Páva Hajnalka Gyöngyi (Páva Zoltán felesége), és Páva Zoltán 2012 óta cégjegyzésre jogosult. 

A cikk folytatódik. A részletek IDE kattintva olvashatók.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában