Teol.hu podcast

2024.05.16. 19:00

Így védekezzünk az online és a telefonos csalások ellen

Napjainkban egyre gyakrabban fordulnak a rendőrséghez áldozatok olyan panaszokkal, hogy felhívják őket, és fondorlatos módon pénzt próbálnak leemelni a számlájukról.

Dahud Emil

Vendégünk volt Komlósiné Kiss Anett, aki hasznos tanácsokat adott

Forrás: TEOL

Történik olyan is, hogy kamu csekkeket tartalmazó online levelek érkeznek különböző szolgáltatók nevében.

Komlósiné Kiss Anett, a Tolna Vármegyei Rendőrfőkapitányság szóvivője adott a Hír.FM magazinműsorában néhány hasznos tanácsot a hasonló esetek megelőzéséhez.

A rendőr őrnagy felhívta a figyelmet, hogy amennyiben a banki ügyintézők bőrébe bújt csalók bankkártyaszámról, CVC kódról és lejárati dátumról kérdeznek, azokat soha, semmilyen körülmények között ne adjuk meg. Ilyen adatokat valódi banki dolgozók soha nem kérnek.

Nagy problémát okoznak továbbá az e-mailben küldött hamis gáz-, víz- és villanyszámlák, vagy bármilyen másfajta szolgáltatásért postázott fizetési felszólítások. Ilyenkor általában a levél tele van helyesírási hibákkal, mert a kiberbűnözők szinte mindig valamilyen fordítóprogramot használnak. Ebben az esetben az a legfontosabb, hogy a küldeményben szereplő linkre semmiképpen ne kattintsunk. Ha ezt mégis megtettük, a böngészőben megjelenített oldalon soha ne közöljük a bankkártya adatainkat.

Sokszor naivak az emberek, és a rengeteg megelőző intézkedés, kezdeményezés ellenére bedőlnek a szélhámosoknak. A rendőrség ilyenkor is mindent megtesz, hogy az ellopott vagyont visszaszerezze, de a legjobb megoldás, ha az előbbiekben említett kéréseket betartjuk, és ezzel elkerülhetjük a bajt.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában