borfogyasztás

2019.01.20. 07:00

Hetente egyszer száraz vörösbort fogyasztunk

A közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el – derül ki egy kutatásból.

Balázs László

Fotó: Mártonfai Dénes

 

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. Csak minden negyedik ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ez derült ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló, nem reprezentatív, a Salt Communications által nyilvánosságra hozott kutatásából.

Habár a sztereotípiák szerint a nők szeretik az édes, fehérborokat, és az online kutatást kitöltő válaszadók majdnem fele nő volt, ennek ellenére a közösségi médiát használók jelentős többsége (60,7 százalék) a vörösbor, és 46,3 százaléka a száraz változat mellett tette le a voksát. A fehérbor (21,6) és a rozé (17,6) kedveltsége jóval elmarad a vörösé mögött.

A megkérdezettek társaságban leginkább a cabernet sauvignon (16,2), a rozé cuvée (15,6) és a merlot (13) borfajtát fogyasztják.

Az online kutatás egyik érdekessége, hogy a közösségimédia-használók szinte ugyanolyan arányban szerzik be a bort borszaküzletben (44,2 százalék) és borászatban (25,2), mint szuper- (44) és hipermarketben (29,7) – közölte báró Twickel György, a Twickel Szőlőbirtok tulajdonosa. A webshop azonban egyelőre még nem olyan népszerű (6,9), mint ahogy az internetezők számának dinamikus emelkedéséből gondolnánk.

A borászat tulajdonosa hozzátette: reményt keltő, hogy a közösségi médiát használók borválasztása egyre tudatosabb, és a minőség felé mozdul el: csak 25,2 százalékuk hozza meg döntését az ár alapján.

– Van webshopunk, de forgalmunk nagyon kis százalékát teszi ki az interneten keresztül történő értékesítés – mondta lapunknak Sebestyén Csaba borász. – Minimális mennyiségről, évente 100-200 palack borról beszélünk. Úgy gondolom, a nagyobb borászatoknál erősebb így az értékesítés. A bor az elmúlt évtizedekben bekövetkezett fogyasztói magatartásváltozások ellenére továbbra is bizalmi termék. A palackban rejlő borral szemben mások az elvárások egy átlagos élelmiszerhez képest. Engem inkább felhívnak telefonon és érdeklődnek, hogy van-e készleten az adott évjáratú nedűből. Aki neten rendel, az valószínűleg nagyon jól ismeri a fajtákat. Legnagyobb arányban a vörösbort szeretik, amit a rozé és a fehér követ.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában