2006.03.31. 07:00
Tönkretette a fodrász a hajamat
KÁRTÉRÍTÉS Olvasónk haját komoly károsodás érte, mert a fodrász nem bánt elég elővigyázatosan a hidrogénnel. A festés háromszínű lett, és a hölgy a frizurával is elégedetlen.
Ebben a helyzetben kártérítési igénnyel élhetünk – mondta Zsigmond Miklósné, a Pest megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség vezető tanácsadója. A fodrászok általában maguktól rendbe hozzák az elrontott frizurát, kijavítják a hibákat. Különösen a magukra valamit adó cégek. Egy neves fodrászüzlet a piaci versenyben nem engedi meg magának, hogy bárki, pláne jogosan a rossz hírét keltse. A vendég a náluk készült frizurájával az ő élő reklámjuk.
Bátran adjunk hangot elégedetlenségünknek. Ha nem jutunk dűlőre a „vétkessel”, jegyzőkönyvet is felvetethetünk. Ez a dokumentum jól jöhet az esetleges későbbi jogvita során. Ha ugyanis kártérítési igényünknek az üzlet mégsem tesz eleget, bírósághoz fordulhatunk. De ki fogja ezt pár ezer forint miatt megtenni? – kérdezhetjük joggal. Erre vannak a békéltető testületek – válaszolja a fogyasztóvédelmi felügyelő. Ezek a területi kamarák mellé rendelve működnek. Olyanok, mint egy minibíróság. A három tagból a tárgyaláson az egyik képviseli a panaszost, a másik a szolgáltatót, a harmadik a döntőbírót. Véleményük törvény szerint nem kötelezi ugyan a szolgáltatót, de ha az ügy bíróságra kerül, a tárgyaláson nagy súllyal eshet latba a felperes oldalán.