BorBála

2023.09.24. 10:19

Gyémántdíjjal jutalmazták Paks városmarketingjét

A napokban gyémánt díjjal jutalmazták Paks városmarketingjét. A három elismerés egyikét a Paksi BorBála elnevezésű programmal hozhatta el a város. Márkus Zalánt, a rendezvényt szervező Csengey Dénes Kulturális Központ igazgatóját arról kérdeztük, hogy mit jelent számukra ez az elismerés.

Gazsó Rita

A mostani díj is azt jelzi, hogy van eredménye a szervezők munkájának

Fotó: Molnár Gyula

– A Paksi BorBála rendezvénynek a nevében is szerepel, hogy mivel találkozhatnak a programra látogatók: jobbnál-jobb nedűkkel és a hozzájuk tartozó borkorcsolyákkal, illetve a bálákkal. Ez elég egyedi atmoszférát kölcsönöz az egész programsorozatnak. Vélhetően ez is hozzájárul a sikeréhez – fogalmazott a díj hátteréről Márkus Zalán, aki szerint az egyedisége lehet az, amely megfogta a Magyar Marketing Szövetség és a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet által meghirdetett városmarketing pályázatának bírálóit. Mint mondta, két, egymástól teljesen független bíráló bizottság ítélte meg ugyanis számukra a gyémánt díjat.

Az igazgató úgy véli, ezek mellett műsorösszeállítás, a műfaji gazdagság is hozzájárulhatott a sikerükhöz, hiszen zene, irodalom, színház, rögtönzés egyszerre van jelen minden alkalommal a programban.

– Van itt irodalmi színház, mozgófilm, mese, humor, útibeszámoló, a muzsikában pedig a népzenétől a dzsesszen át a rock, kortárs, alternatív együttesekig, gyermekkoncertekig szinte minden megtalálható. Talán egy pici összművészeti fesztiválnak is nevezhetjük – tette hozzá. Szerinte úgyszintén jellemző, hogy nem a fő, mainstream irányzat előadóit részesítik előnyben, de ha mégis, akkor olyan szerepben, előadásmóddal jelennek meg, amelyben ritkábban mutatják meg magukat.

Mint mondta, hangvételében is az akusztikus, félakusztikus hangvétel dominál, egy kicsit intimebb a BorBála, mint azt általában a kulturális rendezvényektől megszoktuk. Arra is figyeltek, hogy a rendezvény ideje alatt nem "street food-ot", hanem zsíros és kőrözöttes kenyeret, sajttálakat kínáltak a borhoz, amelyet meg szeretnének tartani ebben a formában a jövőben is, sőt, arra is vannak ötleteik, hogyan bővítsék jövőre a palettát.

– A mostani díj is azt jelzi számunkra, hogy a munkánknak van eredménye, „megérte a fáradozást"– fogalmazott Márkus Zalán. Véleménye szerint erre utal az is, hogy évről-évre egyre többen látogatnak ki az ASE Csarnok melletti füves területen megrendezett BorBálára, amelyet idén, szeptember 7-9. között rendeztek meg harmadszorra.

Ebben az évben három teltházas előadással is büszkélkedhetnek, amely azt jelenti, hogy egy időben rendezvényenként több mint négyszázan keresték fel a bálaszínházat. Hobó előadásán például már az ötszázat is megközelítette a nézők száma. A kulturális központ vezetője szerint minden előadáson a tavalyinál jóval többen voltak, idén a három nap alatt átlépték a négyezres létszámot, amely szép nagy szám. 

A rendezvény befogadóképességét nem igazán növelnék jövőre, de az igényeknek megfelelően egy picit bővítenék a szalmabálából kialakított játszótér, azaz dühöngő méretét, sőt egy bála focitérrel is gazdagodna a kínálat, ahová a sport iránt érdeklődőket is várnák. Emellett legközelebb a bála szó jelentéséből kiindulva terveznek egy bálabontásból származó használt ruhakölteményeket felvonultató divatbemutatót is – számolt be a tervekről Márkus Zalán.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a teol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában